Usein kysytyt kysymykset

Ukk & Yleistä tietoa

Olemme alle keränneet usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia.

Löydät myös erilaista tietoa ja ohjeita meidän Ohjeita-sivulta.

Mikäli et tältä tai Ohjeita-sivulta löydä etsimääsi vastausta, ota meihin yhteyttä. Yhteystiedot ja yhteydenottolomakkeen löydät tältä sivulta: Ota yhteyttä

Miten tuotteeni toimitetaan?

Toimitamme kaikki taidetarvikkeet pääasiassa Postin kautta. Valittavissa on seuraavat toimitustavat:

  • Kirje. Pienet tuotteet voidaan toimittaa kirjeenä asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.
  • Postin pakettiautomaatti. Tuotteet toimitetaan pakettiautomaattiin, jonka voit itse valita kassalla.
  • Postin noutopiste. Tuotteet toimitetaan noutopisteeseen, jonka voit itse valita kassalla.
  • Posti kotiintoimitus. Tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaalle asti asiakkaan kassalla ilmoittamaan osoitteeseen.
  • Erikoispitkät & Rahti. Jos tuotteen pituus on yli 295cm tai leveys ja korkeus yli 110cm, tuotteet toimitetaan rahtina. Tällöin tilaus toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

Muut mahdolliset toimitustavat on sovittavissa erikseen. Olethan tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi en voi valita tiettyä toimitustapaa kassalla?

Toimitustavat määräytyvät ostoskorissa olevien tuotteiden mittojen mukaan. Tilauksen suurin tuote määrittää aina saatavilla olevat toimitustavat.

Mikäli et näe tiettyä toimitustapaa kassalla, tarkoittaa tämä sitä, että tilauksen toimittaminen tällä toimitustavalla ei ole mahdollista ostoskorin suurimman tuotteen takia.

Voinko seurata tilaukseni toimitusta?

Tämä riippuu tilauksen toimitustavasta.

Kirjeenä toimitettuja tilauksia ei ole mahdollista seurata.

Postipaketista ja Jakopaketista saat tilauksen valmistuttua seurantatunnuksen, jolla voit seurata lähetyksesi etenemistä. Löydät seurantatunnuksen sähköpostista, jossa ilmoitetaan tilauksesi valmistumisesta.

Erikoispitkät ja rahti-toimitustavoissa seurantatunnusta ei ole saatavilla. Mikäli tilauksen on tehnyt yksityisasiakas, ottaa posti asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen parhaan toimitusajan. Yrityksille posti toimittaa tilauksen arkipäivisin kello 8-16 välillä.

Voinko sopia toimitukselle tietyn ajankohdan?

Voimme vaikuttaa vain siihen, koska lähetämme paketin. Emme voi taata Postin toimitusajoista, emmekä voi määrittää milloin Posti toimittaa paketin. Emme pysty määrittelemään esimerkiksi tiettyä kellonaikaa jakeluajankohdalle.

Mikäli sinulla on tiedossa tietyt päivät, jolloin tilausta ei voi toimittaa, voit ilmoittaa tämän meille tilausta tehdessä. Ilmoita meille tilauksen lisätietoa-kentässä, koska paketti voidaan aikaisintaan lähettää. Pidämme tällöin tilausta varastollamme ja lähetämme sen vasta myöhemmin.

Yleisesti Jakopakettina ja Rahtina toimittettavat tilaukset toimitetaan seuraavana päivänä asiakkaalle. Joissain tapauksissa toimituksessa voi kuitenkin kestää hieman kauemmin, riippuen Postin sen hetkisestä toimitustilanteesta.

Yksityisasiakkaat

Jakopakettina ja rahtina toimitettavissa tilauksissa Postin pitäisi ottaa asiakkaaseen yhteyttä ennen toimitusta ja sopia jakeluajankohta. Suuremmissa kaupungeissa Posti voi jakaa paketteja jopa klo 21 saakka illalla. Muilla alueilla jako tapahtuu enimmäkseen klo 8-16 välisenä aikana.

Yritykset

Yrityksille toimitamme tilaukset joko Express-pakettina tai rahtina. Tällöin Posti toimittaa yleisesti tilauksen 1-2 vuorokauden kuluessa yrityksen ilmoittamaan osoitteeseen klo 8-16 välisenä aikana.

Kuinka pitkä tuotteiden toimitusaika on?

Toimitusaika vaihtelee tilauksen suuruuden ja tilattujen tuotteiden mukaan.

Tuotteet, joiden sivuilla ilmoitetaan varastotilanne, toimitetaan noin 1-3 vuorokauden kuluessa.

Kiilakehyksissä tuotteiden toimitusaika riippuu varastotilanteen ja tuotteiden määrän mukaan. Koska meillä ei ole mahdollisuutta pitää jokaista kiilaprofiilia ja senttimittaa varastossa, emme voi taata toimitusta yhtä nopeasti kuin muiden varastotuotteiden kohdalla.

Yhdestä puusta valmistettuja kiiloja saamme pääsääntöisesti lähetettyä viimeistään 5 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Liimapuusta valmistettujen kiilakehysten kohdalla toimitusaika voi olla hieman pidempi.

Maalauspohjat valmistetaan aina asiakkaan mittojen mukaan, eikä pohjia pidetä varastossa. Pienten määrien kohdalla keskimääräinen toimitusaika on noin 7 arkipäivää. Suuremmissa määrissä valmistus-ja lähetysaika voi olla pidempi.

Mikäli kiilakehys tai maalauspohjatilauksellasi on kiire, voit varmistaa toimitusajan ja silloisen varastotilanteen ottamalla meihin yhteyttä tältä sivulta: Ota yhteyttä

Käsittelemme sähköposteja arkipäivisin klo 7-15.30.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Käytössäsi on kattava valikoima maksutapoja. Voit maksaa useimpien pankkien verkkomaksuilla, luottokortilla tai MobilePayn kautta.

Käytössäsi on myös Klarnan lasku, sekä osamaksu. Klarnan laskulla saat aina korotonta ja kulutonta maksuaikaa 30 päivää. Klarnan laskun saat vasta, kun tilaus lähtee meiltä toimitukseen.

Yritykset voivat valita maksutavaksi myös “Lasku/verkkolasku yrityksille”. Näissä tapauksissa lähetämme verkkolaskun tai pdf-laskun sähköpostiisi silloin, kun tilaus lähtee meiltä toimitukseen. Laskulla maksuaika on 14 vuorokautta.

Mikäli maksutavaksi on valittu “Lasku/verkkolasku yrityksille”, mutta tilauksessa ei ole annettu yrityksen tietoja, on kyseessä ennakkolasku. Tällöin lähetämme ensin laskun asiakkaalle ja tilaus otetaan käsittelyyn laskun maksamisen jälkeen.

Onko verkkokaupassa maksaminen turvallista?

Voit huoletta tehdä ostoksia verkkokaupassamme, sillä tilauksen yhteydessä jättämiäsi asiakastietoja käsitellään luottamuksellisesti, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys tietokoneesi välillä suojataan käyttämällä SSL -suojausta (Secure Sockets Layer). SSL -turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL -turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.

Miksi en saanut tilausvahvistusta, vaikka maksoin tilauksen verkkopankissa?

Kun siirryt maksamaan tilausta, on ehdottoman tärkeää, että maksamisen jälkeen palaat verkkokauppaamme. Mikäli suljet ikkunan ennen verkkokauppaan palaamista, ei tilaus rekisteröidy järjestelmäämme maksetuksi.

Tarkista myös, onko maksu lähtenyt tililtäsi. Useassa tapauksessa maksu ei ehdi lähtemään tililtä. Jos maksu kuitenkin on lähtenyt, mutta et ole saanut tilausvahvistusta, ota asiakaspalveluumme välittömästi yhteyttä, niin tarkistamme tilanteen ja otamme tilauksen mahdollisimman pian käsittelyyn.

Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, eikä maksu ole lähtenyt tililtäsi, kannattaa tilaus tehdä uudelleen ja varmistaa että palaat maksun jälkeen takaisin verkkokauppaan.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Valitsin maksutavaksi laskun, mutta lasku ei ole saapunut sähköpostiini?

Useimmissa tapauksissa lasku lähetetään vasta, kun tilaus lähtee meiltä toimitukseen. Tämä koskee niin Klarnan laskua, kuin yrityslaskua.

Jos tilaajan tiedoissa ei ole annettu yrityksen tietoja, mutta maksutavaksi on valittu “Lasku/verkkolasku yrityksille”, lähetämme laskun pian tilauksen jälkeen. Tilauksen otamme käsittelyyn vasta laskun maksamisen jälkeen.

Voinko itse valita, mihin osoitteeseen lasku lähetetään?

Maksutavassa Lasku/verkkolasku, voit valita laskun toimitustavaksi sähköpostin, jolloin näet uuden kentän, jossa kysytään mihin sähköpostiosoitteeseen lasku lähetetään.

Näin esimerkiksi yrityksissä, joissa eri henkilöt hoitavat tilausten tekemisen ja maksamisen, lähetetään tilaukseen liittyvät viestit toiseen sähköpostiin ja lasku taas toiseen sähköpostiin.

Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Kaikilla verkkokauppamme tuotteilla ei ole normaalia palautusoikeutta, koska nämä valmistetaan aina asiakkaan antamien mittojen ja muiden mahdollisten valintojen mukaan.

Tällaisia tuotteita ovat: liimapuusta valmistetut kiilakehykset, maalauspohjat sekä omilla mitoilla tilatut kankaat.

Tavallisilla varastotuotteilla on normaali palautusoikeus. Näitä tuotteita ovat esimerkiksi värit, siveltimet, muut taidetarvikkeet sekä yhdestä puusta valmistetut kiilakehykset.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä, ehjiä ja alkuperäisessä pakkauksessa.

Miten palautan tilaamani tuotteen?

Palauttaaksesi tilaamasi tuotteet, tarkista ensin, koskeeko palautusoikeus kyseisiä tuotteita. Tietyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, sillä ne tehdään mittatilauksena asiakkaan antamien mittojen mukaan. Näitä tuotteita ovat esimerkiksi liimapuusta valmistetut kiilakehykset, maalauspohjat sekä omilla mitoilla tilatut maalauskankaat.

Seuraavaksi ota meihin yhteyttä esimerkiksi sähköpostilla tai soittamalla. Yhteystiedot löydät täältä. Ilmoita meille tilausnumerosi, sekä tuotteet jotka haluat palauttaa. Lähetämme sinulle ohjeet tuotteiden palauttamiseen ja sovimme mahdollisista vaihdettavista tuotteista tai palautettavista rahoista.

Tuotteiden palautus on asiakkaalle maksutonta.

Tilaamani tuote oli hajalla, mitä teen?

Mikäli tilaamasi tuote on hajalla heti sinulle saapuessaan, ota meihin yhteyttä. Ota rikkoutuneesta tuotteesta kuva ja lähetä se yhteydenoton mukana mikäli mahdollista. Tämä helpottaa meitä määrittämään miten ja missä tuote on hajonnut ja mahdollisesti reklamoimaan kuljetusyhtiötä, jos tuote on hajonnut kuljetuksen aikana.

Rikkoutuneen tuotteen vaihdamme maksutta uuteen. Voimme kuitenkin pyytää asiakasta lähettämään rikkoutuneen tuotteen takaisin meille, jotta voimme tarvittaessa tutkia asiaa tarkemmin. Vaihtaminen uuteen tuotteeseen, rahojen palautus tai vanhan tuotteen lähettäminen meille on asiakkaalle aina maksutonta.

Onko tuotteiden palauttaminen maksullista?

Jos olet palauttamassa tuotteita, joita koskee normaali palautusoikeus, ei palautus maksa asiakkaalle mitään.

Kun otat meihin yhteyttä tuotteiden palauttamisesta, lähetämme sinulle ohjeet miten voit palauttaa tuotteet niin, että tuotteiden lähetys on sinulle maksutonta.

Voimme periä tietyissä tapauksissa asiakkaalta postikulut tuotteiden palauttamisesta, mikäli kyseessä on tuotteita, joita ei koske normaali palautusoikeus.

Mistä tiedän että tilaukseni on tullut perille?

Tilauksen jälkeen saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Jos sähköpostia ei löydy, muista tarkistaa roskapostikansio.

Mikäli tilausvahvistusta ei tule 2 tunnin sisällä tilauksen tekemisestä, voi olla mahdollista että tilausta tehdessä on mennyt jotain vikaan. Esimerkiksi jos asiakas ei palaa maksun jälkeen takaisin verkkokauppaan, ei tilausta rekisteröidä saapuneeksi.

Ota meihin yhteyttä, jos et saa tilausvahvistusta.

Mistä tiedän onko tilaukseni lähetetty?

Kun tilauksesi on käsitelty ja saatu valmiiksi, saat tiedon siitä sähköpostiisi. Sähköpostista löydät vielä tiedot tilauksestasi, sekä mahdollisen seurantatunnuksen, mikäli olet valinnut toimitustavaksi posti-tai jakopaketin.

Tilauksesi lähetetään yleensä samana päivänä, kun saat tiedon tilauksen valmistumisesta. Huomioi kuitenkin, että seurantatunnuksella ei välttämättä heti näy mitään tietoja, vaan tiedot näkyvät kun posti rekisteröi pakettisi saapuneeksi.

Voinko muuttaa tilaustani?

Verkkokaupassa tilausta ei voi muuttaa enää tilauksen lähettämisen jälkeen.

Jos haluat muuttaa tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarvittaessa voimme muuttaa tilaustasi ja sopia parhaan tavan toimia, mikäli tilauksen loppusumma muuttuu muutoksen myötä.

Huomioi kuitenkin, ettei tilausta ole enää mahdollista muuttaa sen jälkeen, kun olet saanut sähköpostitse vahvistuksen tilauksen valmistumisesta.

Pitääkö minun rekisteröityä tilatakseni tuotteita?

Ei tarvitse. Voit tehdä tilauksia normaalisti ilman rekisteröitymistä.

Rekisteröityminen on kuitenkin nopeaa ja helppoa. Rekisteröitymisen jälkeen tilausten tekeminen on huomattavasti nopeampaa, koska sinun ei tarvitse täyttää tietojasi kassalla uudelleen. Aiemmat tilauksesi jäävät myös talteen omalle tilillesi, josta voit myös koska tahansa tulostaa kuitin tilauksestasi.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat hyödyntää myös toivelistaa, johon saat helposti tallennettua tuotteita löytääksesi ne nopeasti yhdeltä sivulta jatkossa.

Miksi minun kannattaa rekisteröityä?

Rekisteröitymällä nopeutat tilausten tekemistä jatkossa, kun sinun ei tarvitse täyttää toimitus-ja laskutusosoitteita kassalla aina erikseen.

Näet myös oman tilin kautta aikaisemmat tilaukset ja voit tulostaa näistä kuitit tarvittaessa.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat hyödyntää myös toivelistaa, johon käyttäjä voi tallentaa suosikkituotteitaan, jolloin ne kaikki löytyvät kätevästi yhdeltä ja samalta sivulta.

Miten voin muuttaa omia tietoja?

Siirry Oma tili-sivulle, josta pääset katsomaan tilisi tietoja. Voit katsoa ja seurata tilauksiasi, sekä muuttaa omia toimitus-ja laskutusosoitteita.

Miten voin tulostaa kuitin tilauksestani?

Siirry omalle sivulle ja valitse kohta “Tilaukset”. Täältä näet kaikki tekemäsi tilaukset, sekä niiden tilanteen. Tilausrivin lopussa näet kohdan “Kuitti”, klikkaa tästä niin kuitti tilauksesta aukeaa uuteen ikkunaan. Voit tässä kohtaa joko tallentaa kuitin pdf-muodossa tai tulostaa sen.

Kuitin voi tulostaa tarvittaessa niin monta kertaa kuin tarvitsee.

Huomioithan kuitenkin, että mikäli olet valinnut laskutavaksi verkkolaskun tai sähköpostilaskun, ei kuittia pääse tulostamaan ennen tilauksen maksamista. Kun lasku on maksettu ja tilaus siirretty käsittelyssä tilaan, tulee kuitti ladatavaksi automaattisesti.

Saat kuitin tilauksestasi myös sähköpostiisi, kun tilauksesi siirtyy käsittelyyn.

Mitä tilauksen tila tarkoittaa Tilaukset-sivulla?

Tästä näet missä vaiheessa tilauksesi on menossa. Alla selitykset yleisimmillä tiloille.

Jonossa: Tilaus on otettu vastaan, mutta tilausta ei ole maksettu. Tämä on tilauksen tila, kun maksutavaksi valitaan Lasku/verkkolasku.

Käsittelyssä: Tilaus ja maksu on vastaanotettu. Tilaus siirtyy tähän tilaan kun asiakas maksaa tilauksen heti tilaamisen yhteydessä tai kun asiakas on maksanut tilauksen laskun ja olemme rekisteröineet sen järjestelmäämme.

Valmistunut: Olemme saaneet tilauksen valmiiksi ja lähettäneet sen. Asiakas saa tästä erillisen sähköpostin, josta löytyy myös mahdollinen Postin seurantakoodi.

Odottaa maksua: Asiakas on siirtynyt maksamaan tilausta, mutta ei ole palannut maksamisen jälkeen verkkokauppaan. Tällöin järjestelmä ei ole rekisteröinyt maksua.

Peruttu: Asiakas on voinut perua tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai tilaus on ollut “Odottaa maksua”-tilassa, jonka aikaraja on umpeutunut, jolloin tilaus siirtyy peruttu tilaan.

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Siirry Oma tili-sivulle, jossa kirjautumiskenttien alla näet linkin “Unohtuiko salasana?”. Klikkaamalla tätä linkkiä pääset sivulle, jossa voit pyytää uutta salasanaa käyttäjätunnuksellasi tai sähköpostiosoitteellasi.

Voit siirtyä salasanan palauttamiseen myös suoraan tästä linkistä.

Saat sähköpostiisi linkin, josta pääset asettamaan uuden salasanan.

Haluan poistaa tilini ja omat tietoni, miten toimin?

Mikäli jostain syystä haluat poistaa tilisi verkkokaupastamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Poistamme tilisi ja halutessasi kaikki tietosi ja lähetämme vahvistuksen kun poisto on tehty.